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Denon konpromisoa eta kontzientziazioa behar da, baita kontsumitzailearena ere, aldaketa gauzatu ahal izateko
Citruspack proiektuko koordinatzailea da Carolina Peñalva eta, dioenez, gure etxeetan izan ohi ditugun plastikozko ontziak ordezteko ontziak egitea posiblea da. Interesgarriena hau da: zitrikoen azalekin egindako ontziak dira, beste osagai batzuen artean, eta, horregatik, erabat biodegradagarriak dira; gainera, konpost-edukiontzira bota daitezke.
Carolinak eta haren taldeak diseinatu eta ekoitzi dituzten produktuen modukoen bidez, urrats garrantzitsu bat egingo genezake ingurumenaren hobekuntzan; hala ere, azpimarratzen du denon erantzukizuna dela, ez ekoizleena bakarrik. Enpresa banatzaileen eta kontsumitzaileen erantzukizuna behar-beharrezkoa da. “Kontsumitzaileek planetaren etorkizuna alda dezakete ekintza txikien bidez”, dioenez. Supermerkatuek jasangarritasun-irizpideetan oinarrituta hartuko balituzkete erabakiak, aldaketa handia izango litzateke.
Azaldu digun bezala, ikerkuntzaren alorrean gizonak dira nagusi oraindik ere. Hala ere, emakumezko erreferentziak izan dituela baiezta dezake.
Carolina Peñalvaren arabera, emakume askok izan dute eragina bere bizitzan. Eta, orain, ikertzaile gisa, berak du eragina besteengan. Ezagut ezazu apur bat hobeto bideo honetan.
Cuando se hace un zumo, el 50% es residuo, cáscara, pieles, semillas… Todos esos residuos acaban en el vertedero y son toneladas al año.
Citruspack es un proyecto en el que vamos a utilizar todo ese residuo que queda al final, que son fibras, como reforzante en los plásticos biobasados, o sea, que vienen de fuentes naturales y luego además podemos coger esta botella o este tarro y tirarlo directamente al cubo marrón, de compostaje.
Soy Carolina Peñalva y soy una mujer que cuenta.
Cuando llegué a Aitiip el departamento era mucho más masculino. En seis años ha cambiado mucho, ya estamos, casi, casi, 50% mujeres y 50% hombres. Es muy multidisciplinar, de mucha creatividad. Yo no sé si sirvo yo como ejemplo, pero sí que yo he tenido muchos ejemplos. Sí que hay más hombres en investigación, pero yo he tenido la suerte de tener muchas figuras femeninas en las que fijarme.
Es importante que las distribuidoras participen de este tipo de proyectos porque el centro tecnológico puede tener una idea, pero si luego esto no llega al consumidor, pues no estamos haciendo nada. El consumidor puede cambiar el futuro del planeta simplemente con pequeños gestos como, en el momento en el que va a comprar, elegir la forma más sostenible.
Es un pequeño gesto, pero que puede hacer un gran cambio.
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